سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم باطن رازی از رازهای خدای وحکمتی از حکمت های الهی است که در دلهای هر یک از اولیای خود که بخواهد می نهد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
از وهابیت بگویم
درباره



از وهابیت بگویم

وضعیت من در یاهـو
محمد بن تاج
درباره وهابیت وپاسخ به شبهات درمورد وهابیت خواهد بود


یکی از مسائل اختلافی میان شیعه و سنی ، اختلاف ایشان در مورد نحوه سجده کردن است

شیعه معتقد است که بنا بر اخبار و روایات صحیحه که از پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله ) و سایر ائمه معصومین ( علیهم السلام ) در این باره به ما رسیده ، پیامبر اکرم بر زمین و هر آن چه از زمین روئیده بود سجده می کردند و لذا سجده تنها بر زمین ، خاک ، سنگ و هر آنچه از زمین می روید ( مثل گیاهان ، برگ درختان و . . . ) صحیح بوده و بر غیر اینها جایز نیست . علاوه بر اینکه محل سجده نیز باید پاک و طاهر باشد . سنت پیامبر اکرم و اهل بیت ایشان نیز بر همین بوده است .

روایت نبوی ( جعلت لی الارض مسجدا و طهورا  ) نیز بر همین مطلب دلالت دارد که بر اساس آن نبی مکرم اسلام ( صلی الله علیه و آله ) فرموده اند : زمین برای من ، سجده گاه ( محل سجده ) و پاک قرار داده شده است .

این حدیث در منابع اهل سنت نیز ذکر شده است (1)

سیره و سنت پیامبر اکرم نیز بر همین قرار گرفته است . به عنوان مثال ابوهریره می گوید: سجد رسول الله فی یوم مطیر حتی انی لانظر الی اثر ذلک فی جبهته و ارنبته.

رسول خدا را در یک روز بارانی دیدم که ( با اینکه خاک زمین خیس شده بود ) بر زمین سجده می کرد و اثر آن بر پیشانی او نمایان بود (2)

در روایت دیگر از میمونه همسر دیگر رسول الله چنین آمده : «و رسول الله یصلی علی خمرة فیسجد»

پیغمبر بر قطعه حصیری نماز می خواند و سجده می گذارد (3)

روایات در منابع شیعه و سنی در این زمینه بسیار است که به همین چند مورد از باب اختصار اکتفا می نماییم .

اما اهل سنت معتقدند که بر هر چیزی می توان سجده نمود، اگر چه از زمین نروییده باشد . بر این اساس ایشان سجده کردن بر فرش و موکت را نیز جایز می دانند ، البته برخی از علمای اهل سنت سجده بر نجاسات را نیز بلا اشکال دانسته اند .

حال می گوییم اگر بر فرض که در عالم واقع و حقیقت ، سخن اهل سنت، همان سنت واقعی رسول خدا و حکم واقعی الهی باشد و سجده بر هر چیزی حتی نجاسات هم جایز باشد ، مسلما سجده شیعیان نیز جایز و صحیح خواهد بود . چرا که آن ها بر زمین و هر آن چه از آن می روید سجده می نمایند ، ولی اگر در عالم حقیقت و واقع ، اعتقاد شیعه ، همان سنت واقعی رسول خدا باشد ، در این صورت سجده اهل سنت بر غیر آنچه رسول خدا بر آن سجده می کرده باطل و در نتیجه نمازشان غیر صحیح است .

از این بحث که بگذریم ، به گروه دیگری می رسیم که خود را اهل سنت و مسلمان واقعی معرفی می نمایند اما نه تنها سجده بر زمین و خاک ( سجده شیعیان ) را جایز و مکفی نمی دانند بلکه مرتبا چنین ادعا می کنند که سجده شیعیان باطل و مصداقی از شرک است ، دلیلشان هم این است که شیعه بر تربت سجده می کند و این به معنای پرستش تربت بوده و شرک و بدعت است .این همان اعتقاد پست و سخیف وهابیت است که هرگز در دشمنی با شیعه و مظاهر آن کوتاهی نمی کند .

چند سوال از مفتی های وهابی :

اگر وهابیت خود را اهل سنت و مسلمان قلمداد می کند ، آیا این را نمی داند که اهل سنت سجده بر هر چیزی را جایز می دانند و تربت نیز همان خاکی است که از زمین برداشته شده ولی چون بردن آن به مسجد و مصلی ها به لحاظ سختی حمل و نقل و نگه داری و منافات داشتن با پاکیزگی مساجد ، غیر مقدور بوده است ، آن را با آب مخلوط کرده و فشرده ساخته اند ، تا بتوان به راحتی آن را حمل کرده و همراه داشت بدون اینکه به نظافت مسجد آسیبی بزند .

وهابیان با این حدیث پیامبر اکرم که فرموده اند : جعلت لی الارض مسجدا و طهورا ، چه معامله ای می کنند ؟

آیا طبق این حدیثی که در منابع مورد قبول وهابیان آمده ، سجده کردن بر تربت ( که همان خاک فشرده شده است ) جایز نیست ؟

آیا وهابیان نمی دانند که سجده بر تربت به معنای پرستش تربت نیست بلکه به معنای سجده بر خاک است

آیا اگر سجده بر تربت ، مصداق پرستش آن باشد ، می توان سجده بر فرش و موکت و حتی نجاسات را نیز به معنای پرستش آن ها دانست ؟

آیا وهابیان روایاتی را که می گویند پیامبر هم بر خاک و زمین سجده می کردند ، ندیده اند یا نمی خواهند ببینند ؟

حال پس از بررسی اقوال موجود در این مساله و اختلافاتی که گذشت ، بهتر است حقیقت در این مساله را از زبان یکی از مفتی های اهل سنت در برنامه ای که چندی پیش از یکی از شبکه های مصری پخش شده ، مشاهده نمایید .

 


لینک کلیپ اعتراف یکی از علمای اهل سنت بر حقانیت شیعه و صحت عمل شیعیان

 




(1) -صحیح بخاری ج1 ص91- سنن بیهقی ج2 ص 433

(2) -مجمع الزوائد ج2 ص 126

(3) -مسند احمد ج6ص 331


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 92/10/16:: 8:44 عصر     |     () نظر