سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه شیفته بازی و دل باخته سرگرمی و طرب است، خردورزی نکرده است . [امام علی علیه السلام]
از وهابیت بگویم
درباره



از وهابیت بگویم

وضعیت من در یاهـو
محمد بن تاج
درباره وهابیت وپاسخ به شبهات درمورد وهابیت خواهد بود

بدعت تراویح، به اعتراف بزرگان اهل سنت

برای دانلود فایل PDF این مقاله روی لینگ زیر کلیک کنید:

 

برای دانلود تمام عکس ها با کیفیت بالا روی آدرس زیر کلیک کنید :

 
 
تذکر : برای دیدن عکس با کیفیت بهتر روی آن ها کلیک کنید

 

فهرست مطالب

1. محمد بن سعد زهرى (متوفاى230هـ)
2. احمد بن یحیى بلاذرى (متوفاى279هـ)
3. محمد بن جریر طبرى (متوفای311هـ):
4. ابو الفرج ابن جوزى (متوفاى597هـ)
5. محیى الدین نووى (متوفای676هـ)
6. ابن کثیر سلفى (متوفای774هـ)
7. ابن حجر عسقلانی (متوفای852هـ)
8. مجیر الدین العلیمى (متوفای927هـ)
9. ابن سمعون بغدادى (متوفای378هـ)
10 . ابوهلال عسکرى (متوفاى395هـ)
11. ابو حامد عزالى (متوفاى505هـ)
12. مقدسى حنبلى (متوفاى620هـ)
13 . عماد الدین أبو الفداء (متوفای732هـ)
14. زین الدین ابن الوردى (متوفای749هـ)
15. دمیرى شافعى (متوفای808هـ)
16. احمد بن عبد الله قشقلندى (متوفاى821هـ)
17 . بدر الدین عینى (متوفاى855هـ)
18 . محمد امیر صنعانى (متوفاى852هـ)
19 . جلال الدین سیوطى (متوفاى911هـ)
20. محمد بن عبد الباقى زرقانى (متوفاى1122هـ)
21. زین الدین حسینی عراقی (متوفای 806هـ)


آیا روایات جواز تراویح در منابع شیعه وجود دارد؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 92/11/9:: 8:52 عصر     |     () نظر
 

جواب دهنده: استاد نجم الدین طبسى

پاسخ :

حاکم نیشابورى ( متوفاى 405 هـ ) از داود بن ابو صالح نقل مى‏کند :

روزى مروان حَکَم دید که شخصى صورت خود را بر قبر پیامبر ( ص ) گذاشته است ، با شتاب سوى او آمد و گردن او را گرفته ، از جاى بلند کرد و گفت: مى‏دانى چه مى‏کنى ؟! منظور وى این بود که چرا به زیارت سنگ و کلوخ آمده اى ! زائر که ابو ایوب انصارى - از صحابه پیامبر ( ص ) - بود گفت: آرى خوب مى‏دانم که چه مى‏کنم ! من هرگزبه زیارت سنگ نیامده‏ام ، بلکه به‏ زیارت پیامبر ( ص ) آمده‏ام.

‏از رسول‏اللّه ( ص ) شنیدم که فرمود: «بر دین خدا گریه نکنید اگر متولّیانش اهل بودند ، و آنگاه که نااهلان برآن حکم راندند ،برایش بگریید .»

‏جالب است که این حدیث را حاکم و ذهبى هر دو صحیح مى‏دانند!

‏ از این رخداد تاریخى به‏خوبى روشن مى‏شود که ریشه این تفکّر از بنى‏امیه و به خصوص مروان بن حکم؛ همان طرد شده رسول‏اللّه ( ص ) است .

 مستدرک حاکم ، ج‏4 ، ص 560.

 

موفق باشید

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 92/11/9:: 8:45 عصر     |     () نظر