سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رخت بر بستن نزدیک است . [نهج البلاغه]
از وهابیت بگویم
درباره



از وهابیت بگویم

وضعیت من در یاهـو
محمد بن تاج
درباره وهابیت وپاسخ به شبهات درمورد وهابیت خواهد بود

الف- حدیثعثمانبنحنیفدرخصوصتعلیمشخصنابیناازسوىپیامبربراىطلبشفاعت،اللهمانىاسألکواتوجهالیکنبیکمحمدنبىالرحمةیامحمدانىاتوجهبکالىربىفىحاجتىلتقضى،اللهمشفعهفىّ
ب)حتىابنتمیمهونیزنویسندهمعاصروهابى،رفاعىدرکتابالتوصلىالىالحقیقةالتوسلاینحدیثراصحیحمىشماردوحاکمنیزدرمستدرکمىگویداینحدیثبهشرطصحیحین،صحیحمىباشدکهآنراذکرنکردهاند
ج)حدیثعطیهعوفىازابوسعیدخدرى: توسلبهحقسائلاناللهمانىاسألکبحقالسائلینعلیک...انتعیذنىمنالنار
د)توسلپیامبربهمقامخودونیزپیامبرانپیشینبراىمغفرتفاطمهبنتاسد،اغفرلامىفاطمةبنتاسدووسععلیهامدخلهابحقنبیکوالانبیاءالذینمنقبلى
ه( توسلدرسیرهمسلماناننیزوجودداشتهاستمثلتوسلعمربنعباسعموىپیغمبرواستسقىعمربنالخطاببالعباسعامالرمادةلمااشتدالقحطفسقاهماللهتعالىیادرجایىدیگرازعمرروایاتشدهاستکه "اللهماناکنانتوسلالیکنبینافتسقیناوانانتوسلالیکبهمبنبینافاسقنافیسقون" کهابناثیردراینزمینهمىگوید:"هذاواللهالوسیلةالىاللهوامکانمنه. ابنحجرقسطلانىنیزهمینبرداشترامطرحمىکند
و(وقتىمنصورنحوهزیارتپیامبرراازمفتىمدینهپرسید،پاسخداد: لمتصرفوجهکعنهوهووسیلتکووسیلةابیکآدمعلیهالسلامالىاللهیومالقیامةبلاستقبلهواستشفعبهاستشفعکالله،قالاللهولوانهماذظلموانفسهم
ز(برخىکتابهادرخصوصتوسل
-
کتابالوفاءفىفضائلالمصطفىاثرابنجوزىبابىمربوطبهتوسل
-
شفاءالقساماثرتقىالدینمشبکىشافعى
-
مصباحالظلامفىالمستغیثینبخیرالاناماثرمحمدبننعمانمالکى
-
وفاءالوفاءاثرسمهودى
-
المواهباثرابولعباسقسطلانىوشرحالمواهباثرمصرىزرقانىمالکى
ح(کتاب "عقیدهاهلسنتوجماعتدرردوهابیتوبدعتازشیخخلیلاحمدسهانپورىفتاواى75نفرازعلماءدرجوازتوسلذکرشدهاست
ط( غزالىدراحیاءالعلوم،ابنقدامهحنبلىدرمغنى(3/588)،وفاءالوفاءسمهودى(4/1376)درزیارتنامهحضرتپیامبرآیهولوانهماذظلمواراذکرکردهاند.
س(ابنحجردرالصواعقالمحرقة،شعرمنتسببهشافعىامامشافعیهراذکرمىکند.
الالنبىذریعتىوهمالیهوسیلتىارجوابهماعطىغدابیدىالیمینصحیفتى


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 89/7/29:: 11:21 عصر     |     () نظر

الف- استنادوهابیانبهحدیث "انالمیتیهذببیکاءاهله" مىباشد.اینحدیثازعبداللهبنعمردرصحیحمسلمنقلشدهاست.
ب( درهمانبابازعایشهکلامىنقلشدهاستتبادروهابیانرامخدوشمىسازد.هشامبنعروةدرصحیحمسلمنقلمىکندکهوقتىنزدعایشهحدیثابنعمرنقلشداوگفت: جنازهیهودىازکناررسولخداعبوردادهشدکهبراوگریهمىکردندکهپیامبردراینحالفرمود:شمابراوگریانیددرحالیکهاودرعذاباست
ج( گریهبرفراِعزیزانامرىفطرىاستوگریهمصیبتزدهتسلىخاطروىاست.
د( پیامبردروفاتابراهیم،فرزندشفرمود: العینتدمعوالقلبیحزنولانقولالابمایرضىربناوانابکیاابراهیملمحزنون
ه( هنگامىکهخبرشهادتجعفربنابیطالب،زیدبنحارثهوعبداللهبنرواحهبهپیامبررسیداشکآنحضرتجارىشد
و( پیامبربرقبرمادرشحاضرمىشدومىگریست
ز( پیامبردروفاتیکىازدخترانخودگریست
ح( پیامبرپسازوفاتعثمانبنمظعونگریست.
ط(گریهشیعیانبرامامحسینازاینباباستکه "حسینمنىوانامنحسیناحباللهمناحبحسیناًوابغضاللهمنابغضحسیناً"


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 89/7/29:: 11:19 عصر     |     () نظر

الف( وهابیانمعتقدندشفاعتازسوىافرادمأذونمنعنداللهپذیرفتهمىشودامانمىتوانازخودآنهاخواستتلکهبایدازخداخواستتاخداشفاعتوىرابهانسانعطاکندیااوراشافعانسانقراردهد.ابنتمیمهمىگوید:"اللهمشفعنبینامحمداًفینایومالقیامةاواللهمشفّعفیناعبادکالصالحیناوملائکتکاونحوذلکممایطلبمناللهلااشکالفیهفلایقالیارسولاللهاویاولىاللهاسألکالشفاعةاوغیرهاممالایقدرعلیهالااللهفاذاطلبتفىایامالبرزخکانمناقسامالشرک"
ب(درخواستشفاعتبهنحوىدرخواستدعااستودعاازافرادشایستهامرىپسندیدهاست "یاوجیهاًعنداللهاشفعلناعندالله" ولذادرصحیحبخارىنیزاینکلمهبهمعناىدعابهکاررفتهاستازقبیلباباذااستشفعواالىالاماملیستسقىلهملمیردهمیاباباذااستشفعالمشرکونبالمسلمینعندالقحط.نیشابورىدرتفسیرخوددرذیلآیه "مومنشفیعشفاعةحسنةیکنلهنصیبمنهاومنیشفعشفاعةسیئةیکنلهکفلمنها" (نسا/ء(85)مىگویدشفاعتبهدرگاهخداوندهماندعاکردنبراىشخصمومنمىباشد.
ج(طلبدعاازمومننهدرحیاتوىشرکاست (ولوانهماذظلمواالقسم...نساء(64)ونهدرخواستشفاعتآخرتپیامبردرزمانحیاتهمانگونهکهترندىدرصحیحخودازانسبنمالکروایتمىکند:" سألتالنبىانیشفعلىیومالقیامةفقالانافاعلقلتفایناطلبکقالعلىالصراط" ونهشفاعتوطلبدعاازارواحانبیاءواولیاءشرکآمیزمىباشدچراکهارتباطارواحپسازمرگبادنیاقطعنگردیدهوامکانآنموجوداست. شاهدآنکهابنعباسمىگوید: حضرتامیرپسازتفسیلپیامبرمىفرماید: بابىانتوامىاذکرناعندربکوجعلنامنربکیاابوبکرپسازوفاتپیامبرپارچهازصورتآنحضرتکنارمىزندومىگویدبابىانتوامىطلبتحیاوصیتاواذکرناعندربک
د)صرفاینکهشفاعتفعلخداستوانتسابآنبهغیرخداموجبشرکمىشوددلیلمحکمىنیستچراکهانتسابافعالواعمالىازایندستبهغیرخدادرخودقرآنوجودداردافعالىازقبیلاماته،احیاء،توفى،اعانهو...
ه)روشناستکهشفاعتدرآخرتبهدستخداستمنتهىرحمتومغفرتازمجراىبندگانکمالیافتهجارىمىشودکهبهفرمانواذنخداوند،گناهکارانازمجراىمتعددبهرحمتایزدىمرتبطمىشوند.
و)اگرازپیامبردرزمانحیاتشمىتوانطلبشفاعتنمودوموجبشرکنمىشود،بعدازوفاتشنیزنمىتواندموجبشرکگرددچوناصلعملتفاوتىنیافتهاست.
ز)زرقانىدرالمواهبمىگوید: اگرکسىبگویداللهمانىاستشفعالیکبنبیکیانبىالرحمةاشفعلىعندربکاستجیبله.
ح)اینچنیننیستکهاولیاءدربارههرکسوبدوندلیلشفاعتنکنندبلکهآنرابهکسىمتوجهمىسازندکهرابطهایمانىاوقطعنشدهوبهواسطهبرخىکارهاىخوباستحقاِتعلقچنیندعایىوتبدیلشدنبهیکانسانپاکرامىیابد.
ط)براىتوضیحبیشترمىتوانبهکتابشفاعتدرقلمروعقلوقرآنوحدیثمراجعهنمود.

 

اعتقاد به سلطه غیبى و قدرتهاى فوِ العاده اولیاء
الف-اولیاء در برخوردارى از قدرت هاى خارِ العاده، بالاصاله و بالاستقلال قادر نمى باشند.
ب-سلطه غیبى و تصرف حضرت مسیح در قرآن و تبرى الاکمه و الابرص باذنى واذتخرج الموتى باذنى) مائده /110)
ج-قدرت نمائى یاران سلیمان قال الذى علم من الکتاب انا اتیک به قبل یرتد الیک طرفک نمل/ 39)
د-تصرف سلیمان، و سلیمان الریح عاصفة تجرى بامره الى الارض التى بارکنا فیها انبیاء/ 81)
ه-سلطه غیبى موسى، اضرب بعصاک الحجر فانفجرت منه اثنتاعشرة عینا بقره60/ )
و-قرآن در جاى جاى برخى افعال رابه غیر خدا منتسب کرده است مثل ارزاِ (فارز قدهم منه)، خلق کردن (انى اخلق لکم من الطین کهیئة الطیر...)ابراء اکمه و ابراص، احیاء موتى، اعتاء(و مانقموا منهم الا ان اعتاهم الله و رسوله) یا شفاى مریض و... همه این شواهد نشان مى دهد که نسبت دادن افعال الهى به غیر خدا نمى تواند شرک باشد مگر اینکه انجام این امور رابالصالة یا بالاستقلال بدانیم


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 89/7/29:: 11:18 عصر     |     () نظر

الف)عبداللهقمیصىازنویسندگانمعاصروهابىدرکتابالصراعبینالاسلاموالوثینهدرردکشفالارتیابعلامهسیدمحسنامینمىنویسد: شیعیانبهخاطراعتقادبهالوهیتعلىوفرزندانشانقبرهاىآنانراآبادمىکنندونذروقربانىتقدیمآنهامىکنند،حکمنذرهاوقربانیهاهمانحکمذبیحههاىبتپرستانبراىبتهایشانمىباشد.
ب)مولفسنىصلحالاخوانکهدرنقدوهابیتآنرانگاشتهاستمىگوید: انالمسألةتدورمدارنیاتالناذرینوانماالاعمالبالنیاتفانکانقصدالناذرالمیتوالتقربالیهبذلکلمیجزقولاواحداًوانکانقصدهوجهاللهتعالىوانتفاعالاحیاءبوجهمنالوجوهوثوابهلذلکالمنذورلهالمیتفیجبالوفاءبالنذر
ج( دراحادیثىکهنهىازنذروذبحشدهاست،وجودبتدرگذشتهیاحالویاوقوعآنبراىاعیادجاهلىمطرحشدهاست.

 

نداىاولیاء
الف)نداءودعااولیاءخلافآیاتوروایاتمحکممىباشدازقبیل "وانالمساجدللهفلاتدعومعاللهاحدا"(جن(18)یا "انالذینتدعونمندوناللهعباداًامثالکم" (اعراف(194)
ب( هرنداودعائىبهغیرخدا،عبادتوپرستشنیست. "قالربانىدعوتقومىلیلاونهاراً"(نوح(5)
ج( مقصودازدعادرآیاتمورداستناد،مطلقخواندنونداءنیستوبلکهدعوتخاصىاستکهبالفظوقصدپرستشهمراهباشد.بهعنوانمثال "فمااغنتعنهمالهتهمالتىیدعونمندوناللهمنشىء"(هود(101)کهدرآندعوتبتپرستانباتعبیراتىهمراهاستکهاطلاِپرستشبرآنصحیحاستکهربطىبهنداىاولیاءازسوىمسلمانانندارد.
د(دعوتونداىموردبحث،درخواستوخواندنبندهاىازبندهاىدیگراستکهنهاوراربمىداندونهمالکومتصرفتامالاختیار،بلکهاورابندهعزیزوگرامىخدامىشناسدکهاورابهمقامرسالتوامامتبرگزیدهووعدهدادهاستکهدعاىاورابپذیرد.(ولوانهماذظلمواانفسهم...نساء(64) 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 89/7/29:: 11:17 عصر     |     () نظر

الف( وهابیانهرگونهتبرکبهآثاراولیاءراشرکمىدانند.
ب( تبرکبهپیراهنیوسفچشمنابینایعقوبراشفابخشیداذهبوابقمیصىهذافلقوهعلىوجهابىیاتبصیرا (یوسف(92)) فلماانجاءالبشیرالقاهعلىوجهفارتدبصیرا(یوسف)96)
ج( بخارىدرنقلسرگذشتصلححدیبیه: هرگاهپیامبروضومىگرفتیاراناوبراىربودنقطراتآبوضوىآنحضرتبریکدیگرسبقتمىگرفتند.
د( تبرکبهزره،عصا،شمشیر،ظروف،مهر،انگشتر،مووکفنپیامبردرکتابجهادبخارىوتبرکبهآبوضووموىتراشیدهحضرتدربابصفاتپیامبرصحیحبخارى.
مناسباستدراینزمینهبهکتابتبرکالصحابهباثارالرسولنوشتهعلامهمحمدبنطاهرمکىونیزالتبرکنوشتهآیةاللهعلىاحمدىمیانجىمراجعهنمود.
ه(حضرتزهراسلاماللهعلیهاپسازدفنپدرکنارقبرایستادوخاکقبررابرسرخودریختوگریستوسرود:
ماذاعلىشمتربةاحمدا***انلایشممدىالزمانغوایا
صبتعلىمصائبلوانها***صبتعلىالایامصرنلیالیا
و-قرآنتبرکصندوِحملخاندانموسىوهارونرامایهآرامشوپیروزىمىداند "وقاللهمنبیّهمانآیةملکانیاتیکمالتابوتفیهسکینةمنربکموبقیةمماترکالموسىوالهارونتحملهالمئکه (بقره(218)
ز(عبداللهپسراحمدبنحنبلىازپدرپرسیدحکمکسىکهدستبرمنبررسولخدامىزندوتبرکمىجویدومىبوسدچیست. احمدگفتاشکالىندارد.
ح( شفاعتوتبرکبهازفاعلىکهدرعینبندگىخدا،درفعلخودمتکىبهقدرتبرترباشدشرکنیست.
ط( اهتمامواصرارصحابهبرکامبردارىکودکانشانتوسطپیامبر.
ى( ابوایوبانصارىازقبرپیامبرتبرکنمودآنرابوسیدوموجباعتراضمردانبنحکمشد. ابوایوبدرپاسخگفتکهمنبهسوىسنگنیامدهامبلکهمنآهنگوقصدخودپیامبررانمودهامواینسنگبهانهاست.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 89/7/29:: 11:15 عصر     |     () نظر

الف)ابنتمیمهمىگوید: "لمیذکراحدمنائمةالسلفانالصلاةعندالقبورفىمشاهدهامستحبهولاانالصلاةوالدعاءهناکافضلبلاتفقواکلهمعلىانالصلاةفىالمساجدوالبیوتافضلمنهاعندقبورالاولیاءوالصالحین"کهبهمرورازمرجوحیتبهممنوعیتوسپسبهشرکتوسعهیافت.
ب)نمازگزاردنبهنحوىکهصاحبقبرراقبلهویاموردپرستشقراردهدشرکاستدرحالیکهانگیزهمسلمانانتبرکبهمکانىاستکهمحبوبخدادرآنجابهخاکسپردهشدهاست.
ج)حضرتزهرابهحکماحادیثصحیحهرجمعهبهزیارتقبرعموىخودمىرفتودرآنجانمازمىگزارد.
ج)قیامحضرتابراهیمبهآنجاشرافتىمىدهدکهمصلىمىگرددواتخذوامنمقامابراهیممصلىبقره(124)
ه) مدفنومشاهداولیادرقرآنمسجدمىشودلنتخذنعلیهممسجدا (کهف(21)
و)هاجرواسماعیلبهخاطرصبروتحملسختىدرراهخدا،محلگامهاىآنهاجایگاهعبادتمىشود)صفاومروه(
ز)پیامبردرقضیهمعراجدرمکانهایىهمچونطیبه،طورسینا،بیتالحمنمازمىگزارد.
ح)قبورپیشوایانگواهاصالتتاریخىاسلاموبخشىازهدایتوتمدنوفرهنگاسلامىاست.
ط)بایدازاینکهجوانامروزمسیحىکهبهعلتنداشتناثرىملموسازحضرتمسیح،مادروىوحوارییندچارشکوتردیدگشتهاستدرسعبرتبگیریم.
س)درهمهاقوامومللزندهنگهداشتننامویادشخصیتهاىملىومذهبى،ارزشمندومرسوماست.
ک)بررسىکتبتاریخىوسفرنامههاگواهوجودصدهاآرامگاهومرقدباشکوهدرسرزمینوحىودیگرممالکاسلامىبوده،باتوجهواحتراممردمبهاینمقابررادرهمهدورههاحکایتمىکند.
ل)وقتىبنىاسرائیلصندوقىراکهمواریثخاندانموسىوهارونبودهاستراتامدتهابعدحفظوحفاظتمىکردندوقرآنآنرامایهآرامشوتقویتروحىوروانىمىداندچگونهمامسلمانهابهذخایرومواریثانسانىخودمىتوانیمبىتوجهباشیم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 89/7/29:: 11:14 عصر     |     () نظر

الف)وهابیهامعتقدندتسننزیارةالنبىالاانهلایشدالرحلالاالزیارةالمسجدوالصلاةفیه . ب( حدیثشدرحالمستنداعتقادوهابیهااست. لاتشدالرحالالاالىثلاثةمساجد،مسجدىهذا،مسجدالحرامومسجدالاقصى . اگرتقدیرومعنىجملهاینباشدکهبراىهیچمسجدىغیرازسهمسجدمذکورشدوحالنشود،بدینمنظورمىگرددکهبراىاقامهنمازضرورتىنداردرنجسفرتحملگرددجزبراىسهمسجدمذکور. کهایندرصورتتعارضوتنافرىباسفرهاىزیارتىنداردچونسفربراىمسجدنشدهاستمضافبراینکهبامضمونبرخىازاحادیثتعارضداردازجملهاینکهپیامبرروزهاىشنبهبهمسجدقبامىآمدندونمازمىگزاردند (انالنبىکانیاتىمسجدقباسبتماشیاوراکباوانابنعمرکانیفعلکذلک). ودرصورتىکهتقدیرومعنىآنرااینبدانیمکهبراىهیچمکانىغیرازاینسهمسجدشدوحالنشود،مضایقىبىتوجیهمىبابدچراکهباآنتمامسفرهاىمعنوىمنتفىخواهدشدمثلشدوحالبراىمشعر،عرفات،منى،مسافرتبراىتحصیلعلم،جهاددرراهخدا،صلهرحم،زیارتوالدیندرحالیکهبسیارىازاینسفرهامندوباند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 89/7/29:: 11:12 عصر     |     () نظر

بررسىزندگانىپیامبربروشنىگواهبراینمطلباستکهیارانآنحضرتدرتبرکّجستنبهآبوضوىپیامبرازیکدیگرسبقتمىگرفتند.
دراینمورداحادیثموجوددردومنبعمهماهلسنتراموردبررسىقرارمىدهیم:
الف)نجارىدرجریانصلححدیبیهمىنویسد:هرگاهپیامبروضومىگرفت،یاراناوبراىربودنقطراتآبوضوءآنحضرتبریکدیگرسبقتمىگرفتند.همچنیننجارىدربارهصفاتپیامبرازوهببنعبداللهنقلکردهاستکهمردمدستهاىپیامبررابهصورتخویشمىکشیدندوىنیزدستآنحضرتراگرفتهوبهصورتخودکشیدمودستاوخوشبوترازمشکبود.
ب)مسلمدرکتابخوددراینموردمىگوید:
پیامبرسرخودرامىتراشیدویاراناودراطرافاوبودندوهرتارىازموىاودردستیکىازآنانبود.
3)سیرهمسلمین
ذکرخلاصهاىازسیرهمسلمیندراینموردبطلاننظروهابیانرابهاثباتخواهدرساند.
الف)دختگرامىپیامبرپسازدرگذشتودفنپیامبرگرامى،درکنارقبروىایستادومقدارىازخاکقبررا  برداشتوبهصورتگذاشتوگرهکردودوشعرراسرود".ماذاعَلَىمنشَمَّتُرْبَةَاحمدَا***اُنلایَشُمَمَدىالزمانِغَوالیاًچهمىشودبرآنکسىکهخاکقبراحمدراببوید،دیگرتازندهاستمشکهاىگرانقیمتراببوید.
"
مُبْعتَعَلَىّمَصائبلوانها***مُّبعتعلىالایاممیژنلیالیا
مصیبتهائىبرمنواردشدکهاگربروزهاىروشنواردمىشدبهشبتارتبدیلمىشدند.
ب)امیرمؤمنانعلى (ع) مىگوید:
سهروزازدفنپیامبرگذشتهبودکهعرببیابانىآمدوخودرابرقبرپیامبرافکندوخاکقبراورابرسرخودپاشیدوشروعبهسخنگفتنباپیامبرکردوگفتاىپیامبرخداسخنگفتىمانیزشنیدیم،حقائقراازخداوندگرفتىمانیزازتوگرفتیمازجملهچیزهائىکهخداوندبرتونازلکردهاستایناتس:وَلَوانّهمإذظَلَموانفُسَهمُ.
مننیزبرخویشتنستمکردهامبراىمنازخداطلبآمرزشبفرماناگهانندائىشنیدکهگناهانتوبخشیدهشد.
نکتهمهم: اینهمهنقلهائىکهدرموردتبرکواستشفاءبهآثاراولیاءدرکتبتاریخىآمدهاستهیچگاهنمىتوانددروغوبىاساسباشند.وبرفرضبىپایگىودروغایننقلها،بازهرمقصودماگواهىمىدهندزیرااگرچنینکارهائىشرکوبدعتویانامشروعوحرامبهشمارمىرفتهرگزدروغپردازانآنهارابهشخصیتهاىاسلامىنسبتنمىدادندزیراافراددروغگودرزمینههائىدروغپردازىمىکنندکهموردپذیرشجامهباشدتامردمسخنآنهارابپذیرندوهرگزاینگونهکارهارابهصالحاننسبتنمىدهند. زیرادراینصورتبامقاومتوعدمپذیرشمردمروبرومىشو


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 89/7/29:: 11:11 عصر     |     () نظر

وهابیان تبرک به آثار اولیاء را شرک مى دانند و کسى که محراب و منبر و ضریح پیامبر را ببوسد مشرک مى خوانند گرچه در آن عمل هیچگونه الوهیتى نباشد بلکه عشق به پیامبر سبب این اعمال شده باشد.
براى بررسى بطلان این عقیده در قرآن و احادیث و سیره مسلمین سیرى خواهیم داشت.
1)قرآن کریم
"اذهبوا بقیصى هذا فالقوه على وجه ابى یات بصیراً.
یوسف مى گوید: پیراهن مرا ببوید و بر صورت پدرم بیفکنید تا او بینائى خود را باز یابد.
یعقوب نیز پیراهن یوسف را بر دیدگان خود افکند و بینائى اش را بدست آورد لذا قرآن مى فرماید:
فلما ان جاء البشیر القاه على وجهه فارتو بصیراً.
با این آیات روش و عمل یعقوب که از پیامبران الهى است آیا تبرکّ و استشفاء به آثار اولیاء شرک است!


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 89/7/29:: 11:10 عصر     |     () نظر

سیرهمسلمیندرزمانپیامبروپسازاوپیوستهبرتوسلّبهذاتاولیاءالهىومقامومنزلتآنهاجارىبودهاستودراینموردمىتوانبهاحادیثمعتبرهرجوعکرد. ازجملهایناحادیثتوسلّعمربهعباسعموىپیامبراست.
حدیثازاینقراراست:درسالومادهوقتىقحطىبهاوجخودرسید،محمدوسیلهعباسطلببارانکرد،خداوندبوسیلهاوآنانراسیرابکرد. وزمینهاسرسبزگردید. پسعمرروبهمردمکردوگفت:
بهخداسوگندعباسوسیلهمااستبسوىخداومقامىنزدخداداردو...
صحیحنجارىاصلمطلبرابهگونهاىدیگرنقلکردهاست.
"
عمربنالخطابدرمواقعقحطىبهعباسبنعبدالمطلبمتوسلمىگردددومىگفت: پروردگارامادرگذشتهبهپیامبرتمتوسلّمىشدیم،ورحمتخودرامىفرستادىاکنونبهعموىپیامبرتمتوسلّمىشویم،رحمتخودرابفرست،دراینهنگامبارانریزشکردوهمگىسیرابشدند.درمجموعباتمسکبهاحادیثوسیرهمسلمینبطلاننظروهابیاندراینموردنیزمشخصشد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد بن تاج 89/7/29:: 11:9 عصر     |     () نظر
   1   2   3      >